Prezent la Brașov, ministrul Transporturilor Ioan Rus a precizat că vom putea circula pe autostradă de la Brașov spre Capitală și spre Sibiu cel mai probabil abia din 2018, deși, planurile inițiale ale Guvernului erau ca tronsonul Comarnic – Brașov să fie deschis circulației până la finele lui 2016. Acesta a ținut să sublinieze faptul că este pentru prima dată când România are un document strategic care identifică soluții la problemele de infrastructură din România, respectiv Master Planul General de Transport prezentat recent de Guvern Comisiei Europene.
„Dacă am fi serioși, ar trebui să avem două autostrăzi transcarpatice, una dinspre Moldova spre Transilvania și alta dinspre Sud spre Transilvania, până în 2018. Acest obiectiv e fezabil și realizabil. În 1918, am făcut Marea Unire a românilor, iar în 2018 trebuie să sărbătorim mare integrare, în senul ca să fie integrate toate provinciile din această țară, că dacă ar fi integrate acum, am avea avion de la Iași, la Cluj, la Timișoara sau astfel de autostrăzi transcarpatice”, a precizat ministrul Transporturilor. Acesta a ținut să sublinieze totodată importanța autostrăzii care va lega Sibiul de Brașov și de Ploiești. „Dacă legi Sibiul de Piteşti legi 500.000 de oameni şi o seamă de transporturi industriale. Dacă legi Sibiul de Braşov, de Ploieşti, de Bucureşti, legi două milioane de oameni. Nevoia de interconectivitate pe această zonă este mai mare decât pe zona aceea. Sigur, fiecare ar dori să treacă autostrada sau drumul expres prin faţa porţii, să avem gară în curte”, a pus Rus.
Drum expres spre Moldova din Brașov
Acesta a precizat că Masterplanul General de Transport va fi transformat în perioada următoare într-un document operațional, care va avea limite de timp și obiective precise pentru realizarea investițiilor propuse. Autorii Masterplanului spun că o viitoare autostradă prin Valea Prahovei ar fi mai utilă pentru România şi pentru că ar permite o conexiune între zona Moldovei şi Bucureşti, pe de o parte, şi zona Moldovei spre vestul ţării, pe de altă parte. În acest sens, în Masterplan apare și autostrada Braşov-Bacău, care are avea o lungime de 158 de kilometri şi un cost de circa 2 miliarde de euro. „Autostrada propusă pe traseul Brașov – Bacău s-a calificat în acest Master Plan la categoria autostradă, dar cu coeficienții la limita cea mai de jos și probabil, ca să mărim numărul de kilometri de modernizări, această șosea va fi la început drum expres. Aceste categorii de drumuri sunt cu 30% mai ieftin de realizat și rezolvă 90% din problemele de trafic”, a explicat Rus. Ministrul a mai susținut că pe viitor, orice bucată de drum se va face va avea o logică, astfel ca să facă legătura între anumite zone și nu doar să fie o bucată de șosea pe un câmp, care nu ajunge de fapt nicăieri.
