Ideea amenajării unui drum paralel cu DN 1, pe Valea Doftanei, care să descongestioneze traficul de pe această rută aglomerată care leagă Capitala de munte este una mai vece, iar consiliile judeţene din Braşov şi Prahova s-au asociat încă din 2008 pentru a realiza această investiţie. Atunci, exista posibilitatea finanţării lucrărilor prin Programul Naţional 10.000 de Drumuri Judeţene, însă linia de finanţare s-a blocat, astfel că şi proiectul a fost abandonat. Compania Națională de Drumuri și Autostrăzi Naționale a inclus însă lucrările de modernizare a acestei șosele în Strategia de dezvoltare a rețelei de drumuri naționale din județul Brașov și a solicitat Consiliului Județean Brașov să îi transmită în administrare acest sector de drum, DJ 102 I, pentru a fi încadrat în categoria drumurilor naționale. În ultima ședință de plen, aleșii județului au decis să transmită drumul în domeniul public al statului și administrarea Ministerului Transporturilor prin CNADNR.
Un drum forestier
Drumul ar fi urma să lege Braşovul de Câmpina prin Săcele – Pasul Predeluţ – Valea Doftanei, iar, în prezent, este doar un drum forestier. Inițial, autoritățile județene doreau să includă proiectul pentru finanţarea din noua tranşă de bani alocaţi de Uniunea Europeană în perioada 2014 – 2020, însă a fost inclus pe lista de proiecte secundare, având în vedere că sumele alocate Regiunii Centru pentru reabilitarea de drumuri erau limitate, iar pe lista de priorități au fost incluse alte drumuri, care sunt practic singurele căi de legătură pentru anumite zone.
Investiție de 45 de milioane de euro
Această şosea a fost clasificat ca Drum Judeţean în anii 1970, respectiv DJ 102 I şi se întinde pe o distanţă de 45 de kilometri, dintre care 13,8 sunt pe raza județului Brașov. Pe mare parte din acest drum nu a fost turnat asfalt niciodată, doar în judeţul Prahova fiind cu asfalt pe raza localităţilor. În Braşov, drumul porneşte din localitatea Brădet, după Barajul Tărlung, dar nu este asfaltat decât pe o porţiune de mai puţin de un kilometru, carosabilul degradându-se ţinând cont că nu a mai fost reparat de câteva decenii. Pentru modernizarea drumului ar fi nevoie de 45 de milioane de euro, după cum au estimat autorităţile din cele două judeţe, iar odată realizat, acest drum ar putea prelua între 10 şi 15% din traficul uşor de pe DN 1, dar ar putea fi considerat şi un drum de interes turistic şi o alternativă mult mai bună decât autostrada Comarnic-Braşov.

