Compania Națională de Drumuri și Autostrăzi Naționale a deschis marți ofertele pentru „capetele” de autostradă de pe tronsonul Comarnic – Brașov, respectiv pentru amenajarea a 4 km dinspre Comarnic spre Predeal şi a circa 6 km dinspre Râşnov spre Cristian și un drum de legătură. Cele două loturi de la capetele autostrăzii A3 au fost scoase la licitație în luna iulie, după ce cu o lună înainte guvernul anunțase că a picat controversata concesiune cu asocierea Vinci – Strabag – Aktor. Pentru această licitație, 97 de societăți au solicitat clarificări de la Compania de Drumuri cu privire la acest contract de lucrări.
În conformitate cu datele prezentate pe SEAP, 11 constructori și asocieri au depus oferte pentru proiectarea și execuția cele două loturi. Lotul 1, respectiv cel de la Comarnic nu a fost prea interesat pentru constructori, astfel că a fost depusă o singură ofertă, respectiv a asocierii Spedition UMB SRL și Tehnostrade SRL, în valoare de 152,59 milioane de lei, respectiv 91,5% din prețul estimat de CNADNR de 166,85 milioane de lei, fără TVA. Asocierea și-a depus oferta și pentru cel de-al doilea lot, de la Cristian și a oferit un preț de 117.191.784 de lei, respectiv 78,2% din prețul estimat de 149,83 de milioane de lei, fără TVA.
Cel mai bun preț: 62% din valoarea estimată
Cea mai bună ofertă din punct de vedere economic, ținând cont că acesta este criteriul de atribuire, este însă a Asocierii spaniole Copisa Constructora Pirenaica – S.C. Copisa Constructii S.R.L. – S.C. Via Carpatia Consult S.R.L., un preț de 62% din valoarea estimată, 92.924.613,16 de lei, fără TVA. Pe lista de ofertanți se mai regăsesc alte opt asocieri sau firme, Asocierea PST Group JSC și Asociații cu un preț de 112.472.168,10 de lei (75%), Asocierea S.C. Aplenside SRL și SC Specialist Consulting SRL. – 112.513.572,61 de lei (75,1%) sau Asocierea ITINERA S.p.A. – RETTER Projectmanagement SRL – SINA S.p.A. – 112.923.454,30 de lei (75,4%).
Printre ofertanți se numără și constructori de renume cum ar fi Max Boegl Romania, care a oferit un preț de 117.141.758,46 de lei (78,2% din valoarea estimată) și Strabag cu un preț de 123.689.615,34 de lei (82,5%). Prețuri aproape de valoarea estimată au avut Tirrena Scavi S.p.A. – 133.872.265,20 de lei (89,3%), Asocierea Aktor S.A. (societate care a participat și la licitațiile trecute pentru această autostradă) – Euro Construct Trading ’98 S.R.L. – 140.366.770,85 de lei (93,46%) și Asocierea R-HID – Kelet-Ut – EuroAszfalt – 149.795.584,00 de lei (99,93%). În schimb, pentru nici o companie de construcții din Brașov nu s-a înscris în vreo asociere pentru aceste lucrări. Ofertele vor fi adjudecate abia după ce vor fi analizate din punct de vedere al eligibilității de către CNADNR, ceea ar mai putea dura câteva luni și dacă nu vor exista apoi și contestații.

