
Deși ocolitoarea Brașovului a fost finalizată complet de acum patru ani, exproprierile aferente nu au fost finalizate nici acum. Astfel, recent, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a lansat o licitație pentru întocmirea documentațiilor cadastrale și arapoartelor de evaluare necesare finalizarii exproprierilor pentru Tronson I DN 1 – DN 11 și Tronsonul III DN 13 – DN 1. Acesta exproprieri s-au făcut în baza a două hotărâri de Guvern emise în anii 2012 și 2013.
Potrivit anunțului de licitație, costul realizării acestei documentații este estimat între 172.000 – 258.000 lei, fără TVA, respectiv o sumă maximă cu tot cu TVA de 307.020 lei. Fimrle de cadastru își pot depune ofertele până în data de 30 septembrie, iar durata contractului va fi de 24 de luni.
Tronsonul I al centurii Brașovului a fost
inaugurat în noiembrie 2016. Are o lungime de 7,2 km şi porneşte din zona
Dârste (din ocolitoarea actuală, pe care a fost construit un pod peste pârâul
Timişul Sec), ocoleşte rampa de gunoi, intersectează drumul spre Tărlungeni,
ocoleşte CET, traversează zona Timiş-Triaj, iar apoi va ajunge la DN 11 (spre
Sfântu Gheorghe) în giratoriul din zona Stabilus. Pe lângă realizarea căii de
rulare la două benzi pe sens, proiectul a prevăzut şi un pasaj peste DN 11 şi
calea ferată care duce spre Târgu Secuiesc.
Tronsonul III a fost finalizat în 2014. Acesta are o lungime de 6,34 km şi
leagă DN 13, din zona Stupini, de DN 1, ieşirea din Braşov spre Ghimbav.
Şoseaua a fost construită astfel încât să se poată circula în regim de
autostradă. Tronsonul III se desprinde cu un pasaj superior din DN 13 Braşov –
Târgu-Mureş, intersectează strada Plugarilor cu un sens giratoriu, traversează
DJ 103C (strada Lânii) cu un pasaj suprateran, intersectează drumul de acces la
Institutul Cartofului cu un pasaj superior, intersectează calea ferată şi DN 1
Braşov – Sibiu cu un pasaj superior şi, mai departe, strada Clopoţel cu un sens
giratoriu care va permite accesul din şi înspre DN 1 Braşov – Sibiu şi DN 73
Braşov – Piteşti.
