
După ce la nivelul Capitalei s-au anunțat noi reguli în vederea evitării aglomerației în marile magazine, în contextul creșterii incidenței COVID-19, și la nivelul municipiului Brașov, un retailer a decis să „ordoneze” un pic clienții.
Astfel, în magazinele cu trafic intens de persoane, Lidl a limitat număr de clienţi prezenţi în acelaşi timp în anumite unităţi. „Am limitat numărul de clienţi prezenţi în acelaşi timp în anumite megazine Lidl. Astfel, în magazinele cu flux mare de clienţi, accesul în magazin se face dirijat. Clienţii intră în magazin eşalonat, astfel încât să evităm aglomeraţia”, a anunţat discounterul german Lidl încă de luna trecută.
Unul dintre magazinele cu cel mai mare trafic din Brașov este cel din Tractorul, unde de astăzi a fost limitat accesul unui număr simulatan de clienți. Cum astfel de practici nu au mai existat din timpul stării de urgență, oamenii au uitat de „cozi”, astfel că buluceala din fața ușilor de acces a fost inevitabilă, chiar dacă timpul de așteptare nu era foarte mare. Cu greu, oamenii au început să se ordoneze, după ce au avut siguranța că nu se bagă nimeni în față.
În ceea ce privește restricțiile de acces adoptate de Capitală, magazinele mari și medii vor respecta calculul clientelei utilizând cota de cel puțin 7 mp per client. În ceea ce privește magazinele mici, acestea vor respecta distanțarea de 2 metri între clienți. De altfel, în unele magazine, oamenii vor putea intra doar dacă găsesc coș liber la intrare, iar în altele va exista un contor automat pentru afișarea numărului maxim de clienți.

