
Modernizarea DN 73, între Brașov și Câmpulung, a fost reluată în acest an, după ce proiectul demarat inițial în 2014 a eșuat și s-au realizat lucrări doar parțial pe anumite tronsoane. Lucrările au fost împărțite în două loturi, respectiv cele de pe raza județului Brașov, și cele de pe raza județului Argeș. Dacă în ceea ce privește al doilea tronson au fost unele sincope cauzate de contestații, pe tronsonul de la Cristian spre Fundata, contractul a fost semnat din ianuarie cu compania bucureșteană Viarom, iar lucrările sunt în derulare.
Pentru ca proiectul să se deruleze în condiții optime, drumarii brașoveni au semnat recent și un contract de supervizare. Potrivit datelor de pe portalul de licitații publice, de verificarea lucrărilor derulate se va ocupa asocierea formată din firmele Konsent din Iași și MGGP și MGGP Engineering din București, care a avut cea mai bună ofertă din cele șase depuse. Costul acestor servicii este de 6.023.594,93 lei fără TVA, respectiv 7.168.077,96 lei cu TVA, iar contractul se va derula pe o perioadă de 82 de luni, inclusiv partea de garanție a investiției.
Sectorul de la km 92+000 – km 128+250 este pe teritoriul județului Brașov. Dintre cele 13 poduri, 7 poduri sunt parțial executate, 2 poduri sunt noi, 2 poduri au nevoie de lucrări complete de reabilitare, iar 2 poduri nu mai fac obiectul acestui proiect, fiind cuprinse în alte Contracte.
Suplimentar faţă de soluţiile iniţiale, este prevăzută lărgirea la 4 benzi a drumului DN 73, între km 126+050 – km 128+250, pe 2,20 km, de la ieșirea din municipiul Brașov până la giratoriul de la intrarea în Cristian și drumul de legătură spre autostradă, lărgire necesară datorită valorilor mari de trafic, precum și a geometriei drumurilor DN 73G și DN 73, km 128+250 – Brașov, ambele având profile de 4 benzi de circulație, zona unde în cadrul Studiului de Fezabilitate inițial era prevăzută menținerea platformei existente. Tot suplimentar sunt prevăzute fundaţii adâncite de parapeţi pe 7.266 m.
