
Deschis în octombrie 2022 în urma unei investiții de 17,5 milioane de euro, hotelul Radisson Blu Aurum are 110 camere, plus un restaurant cu o capacitate de 120 de locuri, inclusiv terasă în aer liber. Acesta are şi o zonă de degustare la subsol, care incorporează şi o parte din zidul vechi al cetăţii, dar şi sky-bar-ul de pe acoperiş, cu piscină în aer liber.
„Exact în locul în care se găseşte astăzi Radisson Blu Aurum Braşov se afla, la sfârşitul secolului al 19-lea, o clădire superbă, care atrăgea toate privirile trecătorilor. Este vorba de Vila Shuller”, spune spune Anca Cristea, directorul general al hotelului, pentru ziarulfinanciar.ro
Aceasta a fost transformată în perioada comunistă în Palatul Telefoanelor, iar în anul 2016, o familie de antreprenori locali români, familia Neamţu, a achiziţionat clădirea şi a început procesul de reabilitare, de renovare.
„Şi astfel, la sfârşitul lunii octombrie 2022, am inaugurat Radisson Blu Aurum în Braşov, în urma unei investiţii de peste 17,5 milioane de euro. Antreprenorii sunt braşoveni şi şi-au dorit să nu lase uitării patrimoniul istoric şi cultural bogat al oraşului. Noi ne aflăm chiar în inima centrului istoric al Braşovului”, povestește Anca Cristea pentru zf.ro
Iar întreg centrul istoric povesteşte despre epoca breslelor, considerată a fi una grandioasă din punct de vedere artistic, adaugă executivul. De altfel, prelucrarea metalelor este una dintre cele mai vechi meserii transivănene.
„Iar noi, Radisson Blu Aurum Braşov, ne găsim chiar în vecinătatea fostei bresle a aurarilor, de unde şi numele nostru. Noi spunem mai departe povestea breslei aurarilor prin denumirea hotelului Aurum, prin paleta coloristică aleasă, prin obiectele de decor din camere şi prin mini-muzeul pe care l-am inaugurat la subsol, acolo unde de altfel am descoperit şi un fragment din zidul vechi al cetăţii, cu o istorie de 400 de ani.”
Ce vor oaspeţii?
Pentru oaspeţi contează această istorie, ei nu îşi doresc doar un simplu loc de cazare confortabil, modern, ci o experienţă, explică Anca Cristea.
„Pentru oaspeţii români, preţul este în continuare principalul factor de decizie, dar contează şi facilităţile suplimentare. Din ce în ce mai mulţi oameni sunt preocupaţi de wellness, de relaxare, de o stare de bine. Ei investesc mult mai mult în programe de training, sunt mult mai atenţi la alimentaţia lor. Aşadar contează foarte mult să ai facilităţi.”
Apropo de tendinţe, contează foarte mult că Raidsson Blu Aurum oferă opţiuni vegane, opţiuni fără gluten. De asemenea, oaspeţii îşi doresc tehnologie de ultimă generaţie.
„Şi, ceva ce am observat anul acesta e că acum contează foarte mult şi securitatea datelor. Totodată, se vorbeşte foarte mult şi de sustenabilitate. Avem oaspeţi care sunt foarte atenţi la mărimea porţiei din farfurie, pentru a nu produce risipă. Am avut oaspeţi care ne-au întrebat ce tip de energie folosim.”
Majoritatea celor care pun astfel de întrebări sunt străini, dar există şi români care fac asta.
În ceea ce priveşte naţionalitatea clienţilor Radisson Blu Aurum Braşov, 75% sunt români, iar 25% sunt străini, oaspeţi mai ales din ţările vorbitoare din limba germană, din Germania, din Austria, din Elveţia.
„Avem şi din Benelux şi primim în ultimul timp tot mai mulţi oaspeţi din Statele Unite, Marea Britanie, Franţa şi chiar Orientul Mijlociu. A crescut mult ponderea oaspeţilor străini care vin pentru a descoperi Braşovul, pentru a afla mai multe despre această zonă din Transilvania. Premisele sunt încurajatoare.”
Interviul intergal, aici
