
La finalul lunii iunie, proiectul amenajării unor benzi speciale pentru autobuze a ajuns în faza de execuție a lucrărilor propriu-zise, după ce a bătut mai mult timp pasul pe loc, ca urmare a deciziei executivului Primăriei Brașov de a reface proiectul propus în 2019.
BizBrașov semnala la acea vreme faptul că, deși pe anumite tronsoane, asfaltul era încă în garanție și nedegradat, întreg tronsonul de aproape 13 kilometri inclus în acest proiect a fost băgat în aceeași „oală”.
Atunci, oficialii Primăriei au explicat faptul că din cauza traficului intens al autobuzelor, pe prima bandă de circulație s-au identificat probleme de tipul: zone șlefuite, zone vălurite cu refulări, ciupituri, faianțări sau crăpături multiple pe direcții diferite, astfel că era necesară refacerea stratului de uzură. Totodată, reprezentanții municipalității au susținut faptul că pentru sporirea capacității portante a drumului și pentru a împiedica degradarea suprafețelor de asfalt în zona demarării și frânării autobuzelor la semafoare, cât și în zona stațiilor RATBV stratul de uzură se va ramforsa cu un strat de geotextil, ce va impiedica aparitia degradărilor.
Deși „s-a tras” un nou strat de asfalt, pe unele porțiuni au început să apară probleme. Astfel, în zona semaforului de la Patria, asfaltul s-a burdușit începând să semene cu cel de pe a doua bandă, care nu a fost refăcut de câțiva ani. De altfel, nici gurile de canalizare nu au fost aduse la cotă pe tronsonul dintre Teatru și Patria.
Constructorul va trebui să remedieze toate neconformitățile
De cealaltă parte, reprezentanții Primăriei Brașov au susținut că recepția lucrărilor nu a fost încă efectuată, iar orice neconformitate va trebui remediată. „Orice neconformitate față de detaliile din proiect va trebui remediată până la momentul recepției finale, care sperăm că va fi până la finalul anului, chiar dacă au apărut lucrări suplimentare pe strada Lungă. Astfel, orice burdușire sau ridicare la cotă a gurilor de canalizare va trebui remediată până la termenul final de implementare”, a precizat Sorin Toarcea, purtătorul de cuvânt al Primăriei Brașov.



2 comentarii
Aceasta lucrare a fost efectuata numai si numai penru a adauga niste bani in anumite buzunare . In mare parte din cei 13 km mentionati, asfaltul nu prezenta probleme mari de structura , ba dimpotriva se prezenta intr-o conditie destul de buna ,fara gropi si chiar fara fisuri. Brasovenii au fost furati pt ca aceasta lucrare nu necesita un asemenea volum .Probabil pe strada Lunga unde trece raul respectiv trebuiesc intr adevar niste intarituri insa in ansamblu proiectul a fost o mare hotie , si din cate se pare ff prost executata . Din pacate in afara de cateva articole prin ziare nimeni nu a spus nimic iar societatea civila accepta acest furt intr un mod ciudat ,blazata ,obosita si in acelasi timp culpabila prin lipsa sa de actiune . Romanii isi merita in final soarta atata timp cat nu actioneaza si lasa raul sa le ia painea de la gura , invitand astfel la furturi repetate . Istoria ar fi trebuit sa ne invete ca raul trebuie starpit , dar nu am citit o si astfel riscam sa ii repetam greselile (din Churhill) .
Am si eu un fix: capacele de canal sunt o oroare in orasul asta, nu sunt la nivel si sunt adevarate pericole. Peste tot !!!! Oamenii astia din primarie pe unde circula….