
CFR a reuşit în august 2020 să ajudece licitaţia lansată încă din noiembrie 2018 în vederea întocmirii studiului de fezabilitate pentru modernizarea căii ferate dintre Predeal şi Braşov. La licitaţie se înscriseseră şase firme, iar câştigătoare a fost desemnată asocierea dintre firmele EGIS ROMANIA S.A. şi Egis Rail S.A. – Italrom Inginerie Internationala S.R.L. Valoarea totală a contractului, în conformitate cu datele din anunţul de atribuire a fost de 16,89 milioane de lei, cu tot cu TVA.
De atunci, termenul de finalizare al contractului a tot fost prelungit, de la 23 de luni ajungând la 54 de luni, iar, recent, și prețul plătit proiectanților a mai fost majorat. Astfel, în conformitate cu datele de pe portalul de licitații publice, valoarea contractului s-a plusat cu aproape 1 milion de lei și a ajuns la 17.815.575,20 lei cu TVA (14.971.071,6 fără TVA).
Licitația efectivă pentru modernizarea căii ferate Brașov – Predeal, care include și primul tunel de mare viteză, ar putea fi lansată abia în a doua parte a anului 2025. Călătoria cu trenul de la București la Brașov se va scurta cu aproximativ 18 minute după realizarea lucrărilor în contextul în care, în prezent, cel mai rapid tren parcurge distanța dintre cele două orașe în circa două ore.
Costul minim estimat al investiției este de 963 de milioane de euro, potrivit estimărilor CFR.
Citește și:
Tunelul de 10 kilometri dintre Brașov și Predeal va fi gata abia în 2033
