
Primul tren Alstom Coradia Stream va intra în circulație de la mijlocul săptămânii, respectiv de miercuri 20 noiembrie, pe ruta București- Brașov. Prețul unui bilet va fi de 91 de lei la clasa I și de 63 lei la clasa II, a transmis președintele Autorității pentru Reformă Feroviară (ARF), Ștefan Roșeanu, la B1 TV. Călătoria inaugurală București-Brașov a trenului electric nou de la ora 9:30.
„Așteptăm ca în cursul zilei de luni biletele să fie puse în vânzare, aici este atribuția operatorului (n.r. CFR Călători) sper să fie cât mai repede, cu toții ne dorim. Are un parcurs de aproximativ două ore și jumătate. Miercuri după amiază se va întoarce în București, iar de joi dimineață intră în circulație la ora programată, respectiv o pereche suplimentară spre Brașov, de la 05:40, pleacă la Brașov și ajunge pe la 08:10, o oră utilă pentru cei care au treabă la Brașov sau pe Valea Prahovei. Se întoarce pe la 11:00, înapoi spre București. Costul unui bilet va fi de 91 de lei la Clasa I-a și 63 lei clasa II-a, prețuri de tren în regim InterRegio”, a explicat președintele ARF, Ștefan Roșeanu.
Luna trecută, Gabriel Stanciu, director general Alstom pentru România, Bulgaria și Moldova, declara că primul tren Alstom Coradia Stream ar putea intra în circulație, cu călători, până la sfârșitul anului, poate chiar odată cu noul Mers al Trenurilor.
De ce a întârziat trenul
O problemă importantă întâmpinată de producător, care a dus la întârzieri în procesul de testare, a fost lipsa mecanicilor de tren, CFR Călători, practic beneficiarul primelor automotoare noi, invocând traficul sporit din perioada verii. Trei dintre cele 37 de trenuri contractate de Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) au fost produse în Polonia, iar anul acesta producția s-a mutat în Germania, cu costuri sensibil mai mari pentru Alstom. Gabriel Stanciu a atras atenția că România, ca parte a Uniunii Europene, trebuie să respecte un anumit program de certificare, ce nu poate fi controlat de producător, care de altfel a livrat trenul la timp. De exemplu, în Germania, una dintre puținele țări care au un termen pentru certificarea unui vehicul nou, durata este între 42 și 45 de luni.
Pe ce rute vor circula celelalte trenuri Alstom
Ulterior, în prima parte a anului 2025, pe măsură ce restul de 11 trenuri vor fi predate spre operare CFR Călători, trenurile electrice RE-IR1 Alstom Coradia vor circula pe toate rutele din contract: București – Constanța; București – Craiova; București – Ploiești – Brașov – Sighișoara – Alba Iulia – Deva – Arad – Timișoara; București – Craiova – Drobeta Turnu Severin – Timișoara – Arad; București – Craiova – Târgu Jiu – Deva. Celelalte 25 de trenuri electrice RE-IR1 Alstom Coradia vor intra în circulație în 2025, în cadrul contractelor de servicii publice aflate în prezent în procedura de licitare, deservind restul de magistrale feroviare electrificate: București – Ploiești – Buzău – Focșani – Bacău – Iași; București – Ploiești – Buzău – Focșani – Bacău – Suceava; București – Ploiești – Buzău – Brăila – Galați; Iași – Suceava – Dej – Cluj Napoca; București – Ploiești – Brașov – Sighișoara – Cluj Napoca; Brașov – Sfântu Gheorghe – Miercurea Ciuc – Bistrița – Cluj Napoca; București – Ploiești – Brașov; Cluj Napoca – Alba Iulia – Deva – Arad – Timișoara.


Un comentariu
Cu o floricică nu se face primăvară. Calea ferată nu înseamnă trenuleț electric sau mocăniță pe 100 de km. Nu de trenuri de plăcere era uŕgența , ci de o infrastructură feroviară funcțională , modernă și civilizată pentru toată țara , de la E la V și de la N la S. Însă miniștrii transporturilor , din ‘ 89 încoace au vrut să-l plimbe doar pe dl. GOE cu ” trenul de plăcere „….🤔